Ээлжит эргүү зүүд, гэснээс, би ер нь ядраад ирэхээрээ ирваа зүүд зүүдлэх нь нэмэгддийм шиг байна.
Би нэг хотод оччихсон байна. Дээр үеийн ковбой нартай кинон дээр гардаг шиг, 2 талаараа модон байшинтай, голдоо бөөн шороо пургисан замтай. Гол нь тэнд ямар ч хүн байсангүй. Би хүн амьтан хайж яваад нэг урт хар байшинд орлоо. Хоолны газар байхын. 2 эмэгтэй хоол идээд сууж байсан. Дээр үеийн дэрвэгэр даашинзтай. Би ороол хоолоо захиаллаа. Тэгээ хоолоо идэж дуусаад харсан чинь тэр байшин нв эзэнгүй болчихсон, ер нь хүн амьдраагүй удсан шинжтэй, хамаг юм нь ундуй сундуй. Дотор нэг л эвгүй ороод байшингаас гарсан. Бүүр сүүлд нь мэдэхнээ тэр нь сүнстэй байшин байсын билээ. Би тэгээ сүнснүүдийн хийж өгсөн тахианы махыг идциймүү яасын. За энэ ч нэх чухал биш.
Тэгээл гараад иртэл хот хүн ихтэй болцон байсан. Гол нь хамаг хүмүүс нь дээр үеийн, тэгээ нэххх навсархай хувцастай. Их л ядуу хот бололтой. Хүмүүсийнх нь ихэнх нь нэг байшингийн үүдэнд шавсан байсан. Яваал тэр байшин руу нь орлоо. Тэгтэл нэг хүүхэн гүйж ирснээ, даавуун уутанд хийсэн баахан зоосон мөнгө надаа өгснөө, "Энийг чамд" гэчихээд гүйгээд яваад өгсөн. Би гайхаал, өнөөхийг нь халаасандаа хийчихээл байшин руу орж үзтэл, тэр нь голдоо бөхийн өргөөрхүү нэг тийм дугуй тайзтай, тойроод баахан суудалтай, тэгсэн мөртлөө хажуугаараа дээшээ өгсөн мангар олон давхар модон шаттай, шатаар дээшээ гараад хэдэн ч давхарт гарсан өнөө тайзыг харж болдог тавцантай. Мэдээж миний л зүүд юм хойно, өнөө шатнууд нь 2 тийшээ бууж болдог, толгой эргүүлсэн шатнууд :Р
Би шатаар өгсөөл, өнөө тайз руу харсан нэг тавцан дээр гарлаа. Тэгсэн тэнд сууж байсан хүмүүс хоорондоо шивэр авир гээл над руу муухай харцгаагаад байхын. Тэгсэн тэр нь баячуудынх нь юм үздэг давхар байсын байх. Бодуул би бас нэг ноорхой л амьтан явж байсын байлгүй. Тэгтэл гэнэт буу барьсан баахан бүдүүн эрэгтэй дээрэмчид намайг хөөгөөд эхэллээ. Нөгөө төөрдөг шатаараа дээр, доороо ороол хөөцөлдөөл байлаа. Тэгсэн нэгэнтэй нь яг халз таарчдын. Тэр нь тэгсэн намайг "Хурдан зугт" гээл явуулчихын. Гайхаал зугтаасан. Зугтаад гадаа гарсан. Өнөөдүүл араас хөөсөн. Нэг өвс хадгалдаг пин ч юмуу тиймэрхүү юман дотор ороод нуугдаж байгаад нэгнийх нь бууг булааж аваад нэлээн хэдэн дээрэмчинг буудаж алсан. Тэгээ буугаа хартал ганцхан сум үлдсэн байсан. Тэгсэн хажууд гэнэт нэг залуу гарч ирснээ, "Наа буугаа хурдан өвсөн дор нуу. Цагдаа нар ирж байна. Чамайг буудсан гэж гэрчлэх хэн ч байхгүй" гэлээ. Буугаа нуусан. Баахан морьтой цагдаа нар ирсэн. Тэд нараас айсан уу яасан өнөө дээрэмчид буцаад явчихсан. За би тэгээл ахиал өнөө бөхийн өргөө шиг байшин руугаа очлоо. Энэ удаад намайг баахан золбин хувцастай хүүхнүүд хөөгөөд эхлэв. Ахиал бөөн дээр доороо орсон хөөцөлдөөн. Би зугтсаар байгаал гадаа байшингийн үүдэнд гараад ирлээ. Тэгсэн хэдэн хүүхнүүд намайг хаалганы ард нуусан. Өнөө хөөгөөд байсан хүүхнүүд чинь гарч ирээд л, намайг нуусан хүүхнүүдийн халаасыг нь ухаал хамаг юмыг нь дээрэмдээд яваад өгөв. Яваал, яг замын голд очсон хойноо миний нуугдсан газрыг харчихав. Гэхдээ буцаж ирсэнгүй, замын голд л орилолдоод, уурлаад зогсоод байсан. Тэгсэн чинь тэр хот замаараа 2 зааглагдаад, замын цаад талынхан өдөрт нэг л удаа наашаа зам гарах эрхтэйн байна л даа. Замын голд нь бас цагдаа нар зогсчихсон тэд нарыг хянаж байгаа бололтой. Тэр дээрэмчин хүүхнүүдийн амьдардаг тал нь бол бүр сапирцан байшингуудтай. Би тэгээл тэр хотыг ерөнхийд нь ойлголоо. Хэдэн дээд зиндааны баячуудтай, үлдсэн нь нэг бол биеэ үнэлэгч, нэг бол дээрэмчин болдын байна гээл. Тэгсэн гадаа гудамжинд гэнэт Монголын төрийн дуулалтай тэнэг адилхан ая явдын. Би гайхаал, "Яг Монголын төрийн дуулал шиг сонсогддог байшд" гэсэн чинь тэнд байсан хүмүүс над руу гайхаж хараал. Нэг өвгөн "Чи Монгол юмуу?" гэхийн. Тийн л гэлээ. Тэгсэн бас нэг охин "Чи цэвэр Монгол гэжүү?" гэхээр нь, бас л тийн л гэлээ. Тэгсэн нөгөө охин чинь "Хэзээнээс цэвэр Монгол хүмүүсийг хоорондоо гэрлэхийг зөвшөөрдөг болчихсон юм бэ. Би л лав хагас Монгол. Чам шиг цэвэр Монгол хүн хараагүй удаж байна" гэхийн. Учир нь гэсэн чинь, Монгол хүмүүс гэж бараг байхгүй болоод, байгаа эрлийз, хурлийзуудыг нь хоорондоо гэрлэхийг нь хориглоод, хүчээр өөр үндэстэнтэй гэрлүүлдэг болсын гэнээ. Тэгээ тэнд Монгол хүн их хүндтэй байдын байх. Надтай халз таарчихаад намайг явуулчихсан дээрэмчин яагаад намайг явуулсныг би тэгэхэд л ойлгож байгаан. Тэгээ тэнд нь дээл бол хамгийн үнэтэй хувцас. Хэр баргийн баячууд нь авч чаддаггүйн гэнээ. Би тэгээл нэг охиноос асуулаа, "Энд мөнгө ямархуу ханштай байдын бэ. Надад ямар ч ойлголт алга. 5-тын зоос их мөнгө үү?" гээл. Тэгсэн нөгөөх чинь "Тавт бол ер нь нэлээн боломжийн мөнгө. Чи яасан, хэдэн ширхэг аравтын зоос олчихоо юу" гэлээ. Намайг анх байшинд ороход ууттай мөнгө өгсөн ойлгомжгүй хүүхний уутан дотор дан зуутын зоос байсан. Тэхээр нь би өөрийгөө нэлээдгүй баян бачка болж гэдгээ ойлгосон. Гэхдээ тэр хүүхэн яагаад надад мөнгө өгснийг сайн ойлгоогүй. Монгол болохоор нь өгсийн болуу :Р За тэгээл би баянаа мэдэрцэн гар, үүдэнд зогсож байсан нэг охинд хэллээ, "Дээл хаанаас авч болохыг надаа хэлээд өг. Би чамд таван зоос өгий" гэлээ. Өнөөх чинь ч тэгий гэсэн. Тэгтэл бид хоёрын яриаг сонсоод хажууд зогсож байсан нэг хөгшиндүү эгч "Чи дээл авахаар баян юм бол, үхсэнээ хийж ийм муусайн ядуусаар зуучлуулж байдын. Намайг дагаад яв" гээл өнөө бөхийн өргөө шиг байшин руу орчлоо. Би ч араас нь дагаал орлоо. Нэлээн ч дээшээ өгслөө. Тэгсээр нэг дэлгүүрт орлоо. Юу л байна дээл, Монгол гутал, ёстой ёоз ёозоороо. Би тэр үед нь бодож байгаам, "Би нэгэнт дээрэмчин болж чадахгүй. Тэгээ бас хэн нэгэн нэр нөлөөтэй хүнээр хамгаалуулахгүй бол болохгүй. Хамаг мөнгөө алдаад, алуулаад дуусна. Тэхээр зөвхөн нэр хүндтэй бачка нартай явалддаг биеэ үнэлэгч л болохоос" гэж :Р Тэгээл яахуу дээ. Дээдчүүлтэй явалдах янхан болохын тулд тасархай амьтан байх хэрэгтэй биз дээ. Час улаан өнгийн дээл л хайгаад яваад байсан. Арай гэж олсон. Тэгээ тэнэг өндөр өсгийтэй гутал хайгаад ёстой олдоггүйм даа. Дан Монгол гутлан дунд ямар юмных нь өндөр өсгийтэй гутал байхав. Гэхдээ хайсаар байгаад Монгол загвартай, өндөр өсгийтэй гутал олсон л доо. Тэгээ өнөө хөгшиндүү эгчээс асуулаа, "Танай хотын хамгийн нөлөөтэй хүн, бас хамгийн цуутай дээрэмчин хоёрыг надаа заагаад өгөөч" гээл :Р Хэсэг хугацааны дараа би өөрийгөө хөндлөнгөөс хараад байгаам. Хар костюмтай, хар бүрхтэй нэг эрэгтэйтэй сугадалцаал би өнөө бөхийн өргөө шиг байшин руу орж явсан. Улаан дээлтэйгээ. Бодуул биеэ үнэлэгч болчихсон л юм байлгүй. Тэгээд сэрциймаа. Буцаад унтуул үргэлжлүүлж зүүдлэх л гээд байсан. Даанч ам цангаад босцон :Р

0 comments: